0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Golvvärmen ser enligt mig hyfsad ut, men har du radiatorer i Fram ReturVardagsrum1: 40,3 37,92: 40,5 37,93: 40,2 37,1Kontor40,0 37,8Gästrum39,8 37,4Garderob39,5 36,3Sovrum39,4 35,5Källare hall37,8 35,2Tvättstuga39,4 36,2Gillestuga37,9 33,3Gästrum nere38,2 35,7Hobbyrum38,1 35,2Förråd37,7 34,7Så tycker jag du har för lågt delta. element bör ligga på 6-7 grader mellan in och ut.
Delta på 6-7 grader vid så pass låg framledning tycker jag låter högt men visst jag skulle strypa lite på de med lägst delta.
Delta på slingorna är ju ganska jämt på 4 till 5 ° C, vardagsrummet, som troligen är radiatorer, är dock lite lågt. Det är ju lite svårt att se på din lista vilka rum som matas av vilken slinga.Men eftersom du nu har uppdaterat till ny mjukvara, är det ju inte så intressant längre.Nu får du ju börja om och se hur den mjukvaran påverka VP'n.Att kompressorn går en hel del on-off på våren och hösten är ju ofrånkomligt,blir mindre under vintern. Se uppgifter under ”Loggningsforum”
I alla rum jag nämner i listan sitter det radiatorer, golvvärmeslingorna går till andra, separata rum som jag bara benämnde slinga 1-5.
Vp bör jobba med öppna termostater, men du måste ju flöda in alla element, så alla får ungefär samma delta, det tar lite tid, men är inte omöjligt. Jag öppnade alla returskruvar i mina element, och då vart det kallt i hela huset, så var bara börja strypa in det igen. Desto längre från pumpen, desto mer öppet bör det vara. Små elemwnt brukar man få strypa ganska hårt för att inte kortsluta.
Jag tror jag börjar förstå problemet. Vad jag ser har jag inga returskruvar på mina radiatorer, sitter endast ventiler på framledningsröret........
Det finns ju otroligt många olika radiatorventiler, lägg upp en bild på vad du har.Då blir det lättare att nån kan beskriva hur du ska göra.