0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Placeringen beror på möbleringen i stugan. Det blir jobbigt i längden att sitta mitt i luftströmmen även om den är varm.
Hej igen, lyfter tråden..placering av ytterdelen måste kanske justeras pga en planerad altan åt söder och öster, skulle därför helst ha den på norra eller västra sidan om köksdelen och sätta innerdelen över badrumsdörren så den blåser genom köket och ut i allrummet.se planritningen i inlägg 1. Norr är uppåt på ritningen.Går inte det bra så måste ytterdelen placeras under altangolvet, fri höjd c:a 75cm under altangolvetSynpunkter?
under altangolvet låter dumt riktigt dumt utedelen är väl 75cm hur skall du kunna göra service på den?
Vart ska vattnet ta vägen som kommer efter avfrostning vintertid när det är tjäle i backen?Låter som isen kommer bygga upp ganska lätt till underkant utedel ?Dra ut så den hamnar utanför altanen.Bara för att en granne verkar montera dumt till behöver väl inte alla göra likadant
Kan inte vattnet/isen bara få rinna ut eller är det gångstråk där eller något annat som gör att du måste ha en balja?
25fOKUS, "och slang/rör bort till där det inte kan frysa" var hittar jag en sådan tulipanaros?Jag bor på landet, -det är 300m till kommunalt avlopp om det ska kunna rinna (nerförlutning). -Till mitt eget avlopp är det 10m uppförsbacke. Skulle i så fall behöva sätt LLVPn på höga styltor.-En uppvärmd slang bort till ett dike nedanför tomten ..oxå 10m men åt andra hållet, bra nerförslutning kanske kan funka? Hur mycket el drar en så lång slang? Fast det blir väl ett isberg där slangen slutar...