0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Just denna mening hade jag svårt att förstå?"Systemet är slutet utan kärl med expansionskärl".Antingen har man kärl eller inte.
Det är väl standardfel att Kb givare dör pga kondens så lita inte blint på de.Annars låter det utmanande att få systemet fritt från luft utan expansionskärl, det kan finnas luft i som ställer till problem.// Magnus
Frågan är om du inte skulle kontrollera förtrycket på expansionskärlet. Har du prylar för att kunna fylla på brine?
Nej, har inte prylar för det. Jag använde vattentrycket för att höja, men har ingen "pump" för att kunna fylla brine.Tänkte du att tömma och kolla förtrycket i blåsan?
Ja, jag tror det är dags. Trycket borde inte svaja så man ser skillnad på mätaren, någon gång i princip.
Verkar ha blivit komplicerad process med tryck på köldbärarsidan. i enligt instruktionsböckerna håller jag säkerhetsventilen öppen på det transparenta expansionskärlet medan KB-pumpen går. Stänger kortvarigt utgående kran från pannan för köldbäraren vilket medför att nivån i expansionskärlet sjunker ca 10cm eftersom pumpen suger. Stänger säkerhetsventilen och därefter öppnar åter utgående ventil för köldbärare.Fixat på 15 sekunder.