0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Men om jag nu ska köra med 28mm rör så vill jag ju även ha en 28mm ventil i så fall men det hittar jag inte någonstans. En annan fundering.....denna blandventil behövs bara de gånger botten av acctanken går över 50-55 grader. Detta är nog ett ganska osannolikt fall och OM det händer så stänger väll bara monoblocken av och larmar?
Men om jag nu ska köra med 28mm rör så vill jag ju även ha en 28mm ventil i så fall men det hittar jag inte någonstans.
Får min pump i veckan. Försökt hitta exakt vad det är för kopplingar för att kunna ha allt på plats till helgen men det står ju inte i mina ögon tydligt i manualerna jag hittat. Ut från huset har jag 28mm kopparrör där jag sista biten tänkte mig en flexslang (ev löda mig hela vägen fram med 28mm...). Är det någon som vet exakt vad det är för anslutning jag ska koppla in mig på? Manualen säger på något ställe 1" M vad det nu betyder. Sedan är det ju med två avstänningsventieler och enligt principskisserna ser det ut som att jag ska ansluta mig mot en lekande mutter med okänd gänga... Trist att behöva vänta och mäta och sedan beställa prylar... ännu tristare att köpa fel grejjer och behöva byta...