0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Måste ju bara kommentera kort... Mercedes får gärna vara = Daikin, jag vet inte om du har hängt med i bilvärlden på sista tiden men jag skulle definitivt inte köpa en Mercedes idag, sämre skit får man leta efter... (Daikin är värda en bättre jämförelse)
Nu har jag lusläst istort sett allt som går att läsa om L/L pumpar. Står inför ett köp inom en vecka eller två, men jag kan fortfarande inte välja vilket märke eller vilken storlek. Jag har innan haft klart för mig att Panasonic gör de bästa pumparna, men som sagt det var innan jag skaffade mig kött på benen. Som det ser ut nu står det mella Panasonic, Fujitsu, Toshiba, Mitsubishi och Sanyo. Jag skall installera den själv så jag jämför priser ex montering. Fujitsu ASY14LB 12 000:- inkl monteringssats och värmekabel, den verkar vara prisvärd.Toshiba RAS13 har jag inte hittat priser på utan montering om någon har så tipsa gärna.Sanyo 123ehn har jag kikat på och den verkar ligga på ca 13 000:-.Panasonic HE12DKE enligt nettopump 13 500:- eller kanske en E12DKE endast 8 400:- .Klart att alla pumparna är bra men vilken är bäst/mest prisvärd, den som sticker ut kw mässigt är ju Fujitsun 8,4kw är den för fet?kanske ide att välja ASY 12 på 6,7kw istället den verkar ju också ha den nya VPAM invertern.Jag blir tokig snart, behöver ha hjälpKarlsenRedigerat länkning /Rickard