0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja det går men det kanske inte är en lysande ide, när det blir problem med slangarna i hålet så blir det två alternativ endera borra nytt eller riva polen.
Kan du ta en drönarbild på huset (eller göra en skiss) så vi får se hur det ser ut, kanske kan vi komma med alternativa ideer för placering av uteplats och pool som gör att du inte behöver kompromissa med det där?Så vitt jag kan förstå konstruktionen på ett borrhål så kommer du att behöva ta dit någon som lossar slangarna, tar av locket på foderröret och sedan kapar av en bit av foderröret utan att skada slangarna som är kvar inuti, nya svetsade plastskarvar skall sedan göras, och så är det locket på igen.Det finns en del risker bara med själva jobbet, men det är klart, går allt vägen och aldrig krånglar så är det ju ett ickeproblem.Du kan inte bygga en pool med en ö i mitten, som döljer borrhålet och gör det möjligt att komma åt?
Jag skulle valt en pool som inte grävs ner, med trädäck runt istället.Om några år när ni tröttnat på att sköta om en pool är det lättare att bli av med en sån.
Vi har vår pool delvis nedgrävd så den ligger på samma höjd som golvet inne - det ger en sömlös övergång från hus till uteplats och pool, jag tycker det känns lite lyxigt.På högsta punkten ligger vår pool ca 80 cm över marknivån.Vi har en mur murad av slipers runt om och trapport ned från "altan" till gräsmattan.Den typen av bygge gör också att det blåser in mindre skräp både på uteplats och i pool.Frågan är dock om det hjälper dig, allt beror ju på hur långt ned röret är kapat.
Tänkte på frosten som kan bli/blir runt rören från markfukten, speciellt de vågräta rören under poolen om de ligger inte så långt under. Ala tjälskadad vågig gräsmatta från jordvärme - den kraften.