Jämför man blåset i en sanyo mot en fujitsu så vet jag inte hur jag ska beskriva skillnaden, men den är STOR.
mvh Rickard
Olika konstruktioner.
Går Sanyo på dellast så reduceras även högsta gränsen för fläkthastigheten steglöst för komfortens skull. Man vill inte att det skall upplevas som att det blåser kallt. Man kallar det "Cold-air prevention during heating". Ska man jämföra skillnad i fläktkapacitet låg/hög på Sanyo måste man ex. sätta på high-power läget för att få fram hög effekt.
Personligen önskar jag mig inte mer blås än vad min Sanyo max kan prestera men den blåser inte max om det inte finns hög effekt att blåsa ut vilket för det mesta ger väldigt låg ljudnivå för mig trots att jag kör på högsta fläktläget.
Jag trodde först att det var fel på min fina Sanyo eftersom jag inte tyckte att fläktinställningen fungerade tills jag läste servicemanualen om detta och insåg att pumpen hade kontroll över fläkten.
Min pump sitter i trapphus och värmer två våningar a' 50m2/våning utan problem med -14 ett par nätter ute som kallast. Jag är mycket nöjd med Sanyo 123EHN och kan efter dryft 3 månaders drift varmt rekomendera den. Sedan 1 januari har den som enda värmekälla förbrukat 12,2kwh/dygn i genomsnitt.