0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sa han verkligen att Brinets temperatur inte skulle Fungera optimalt på grund av husets storlek ??Om det stämmer att han sa så kan du ignorera Varenda bokstav MvhB
Ett alternativ med tanke på din redan låga förbrukning är Mitsubishis nya ”lilla” anläggning SWM60VA (luft/vatten) med R32 som ser vettigt prissatt ut och därmed borde gå att få till bra pris inkl installation.1-fas och ser ut att klara sig på 13A säkringMen räknar man med att det framöver ska bli långa och kalla vintrar så kanske det inte är rätt val men inte verkar vintrarna direkt bli längre och kallare här i mellan Sverige och söderut.
Ja han sa att en traditionell bergvärmeanläggning jobbar med brainvätsketemp på -4 grader till + 4 grader. Daikin som de säljer jobbade mellan 0 till + 2 grader. Iom att vårt hus hade så litet effektbehov (7,5kw) så jobbade den inte optimalt. Det tilkade jag som lägre cop och kortare livslängd pga detta.Bättre var just en luft/vatten pga detta.Han menade även på att det inte alls är problemfritt med borrhål då en del sinar, spricker och måste borrfirman borra om så står kunden för extra kostnad för foderrör mm.Har jag hört andra kunder som fått denna info med om hos andra vvs firmor. Jag har för mig att en firma sa för några år sen att man hade en försäkring så man hade rätt till omborrning om det första sket sig. !?
Ja han sa att en traditionell bergvärmeanläggning jobbar med brainvätsketemp på -4 grader till + 4 grader. Daikin som de säljer jobbade mellan 0 till + 2 grader.