0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Klart det har med luften i systemet det jag frågade om, det kan vara så att när tempen i tanken sjunker så blir det ett undertryck och det suger in luft. Har du rätt tryck i systemet då, det gäller att ha övertryck så att vatten pressas mot allt vad kopplingar heter där det finns lin eller annat Eftersom tanken sitter i botten och pannan är uppe, så är det uppe som det suger in. Vatten har stooora molikyler och luft smååå sådana. Det är inte omöjligt att det är pumpen läcker in luft, i övrigt är det på sugsidan om en pump som det kan suga in. Denna beskrivning har inte med avluftaren att göra, den gör säkert sitt jobb med olika tider så ställ upp tiden och prova. Tycker bar det är synd att sätta in en så dyr grej om det inte behövs, syre i vatten försvinner via avlutningar när det kokas, fylls inte mer på så tar det slut. I mitt system har jag ingen luft och inte fyllt på något på 3 år
1,5 bar är bra och räcker bra för att hålla kvar även om tanken kallnar ner nästan helt, hur är det med s.k. luft, är det varje gång som pumpen startar, går ljudet bort efter ett tag och var hamnar den luften då , har du en laddomat inkopplad, en eller flera bilder är inte fel på hur det ser ut
Hur stort expansionskärl har du och till vilken volym
Varje gång laddomaten hoppar igång blir det ett liv i pannan. Sen är det som kolsyrat vatten igenom pumpen ett bra tag, för att till sist tystna. Samma sak nästa gång man eldar. När jag luftar brukar det vara bra ett tag sen kommer det till baka, efter ca 2 till 3 månader. Ingen påfyllning i mellan och inga läckage samma tryck hela tiden.//W