0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vidare har jag en fundering till. Många säger att jag borde stänga det gamla hålet helt fram till nästa säsong så att det kan återhämtas under en längre tid, och bara köra på nya hålet fram tills dess.
Jag skulle köpa 2 termometrar av denna typ och pilla in givaren under isoleringen, de kommer inte visa helt rätt, men det blir samma fel på båda.https://www.biltema.se/kontor---teknik/termometrar/utomhustermometrar/termometer-2000043028Sen skulle jag börja med att ha båda ventilerna öppna, och sen börja strypa på den vars temp är lägst (antagligen den gamla borran).Allteftersom borran återhämtar sig så får du öppna lite i taget och kolla av med jämna mellanrum.Sträva efter att få samma temp på KB-in på båda borrorna.KB-pumpen i 1255 styr mot optimalt flöde, du behöver inte tänka på att justera detta med strypventilerna, utan koncentrera dig på att få balans mellan borrorna.
Hei! Jeg fikk borra nr 2 i november 2019. Du må strupe på begge brønnene. Når kuldebærer pumpen går på 100% så bør flødet i nye brønnen være ca 2/3 og ca 1/3 i den gamle. Dette får du ikke til uten å strupe på begge. Det er også viktig at brønnene er godt luftet før innregulering av flødet.MvhOle Kristian