Köpte en IVT Vent 202 2016 när vi renoverade badrummet (eller försökte renovera, hantverkaren är fortfarande inte helt klar då de inte vill åtgärda felen, men det är en annan historia).
Det senaste halvåret har den larmat om att överhettningsskyddet utlösts. Varje gång jag återställer den tar det några timmar, sen utlöses den igen.
Imorse när jag vaknade var det 13 grader. Inte särskilt mysigt eller bra för den delen. Sjuka barn hemma, tycker synd om frugan och barnen som måste vara hemma när det är så kallt.
Jag har haft en servicetekniker som fixat den flera gånger, men varje gång så larmar den igen efter någon dag. Igår servade de och på kvällen gick larmet igen. Då hade han ändå rengjort något filter samt spolat igenom den och rensat på luft.
Fattar inte vad som är fel, förra pannan hade inga problem på över tio år efter att vi flyttat in (den var då 20 år gammal). Vi bytte ut den då den ändå sjöng på sista versen och vi skulle renovera badrummet. I efterhand så är denna betydligt sämre, låter mycket, larmar hela tiden, dålig värme i huset (inställd på 22.5 graders rumstemp).
Vad kan man göra? Kan man reklamera så här långt efteråt?
Är mer sugen på att kontakta något annat bolag som kan komma och byta ut denna till en ny annars. Är missnöjd med att det inte fixat, och de kommer säkert fakturera fastän de inte löst detta sedan första fakturan jag fick för några månader sedan (med samma fel) som fortfarande inte är helt fixat. Svårt att se att de föreslår att byta ut den, har inte så stor tro på att företag värnar om kunder och service så mycket. Känns som något man tjafsar sig till. Vilket jag helst inte gör, tycker det ska gå att lösas med god ton.
Så vad kan man göra? Kommer de och fixar igen så kommer bara samma problem uppstå igen känns det som.
Kan man se alla felkoder på något sätt förresten? Nuvarande fel är A01/5246 (vilket är återkommande)
Tacksam för svar!