0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Utetemp -6-7 gr , innerdelen: Intemp + 20,6 Uttemp + 40,0 gr , konsumerar momentant 620wInställd på +23 gr , fläkt = 3Får vi se hur detta blir i längden
Uppdatering efter 1 dygn Har kanske svåra förutsättningar i mitt hus , 2 planshus , golvvärme i cementplatta (nedre plan) med termostater , ouppvärmt på ö-plan. Sitter i trappen till ö-våningen , jämnhöjd med mellanbjälklaget.Men Daikin verkar slå mina föregående luftvärmepumpar , när det gäller att gå snålt 224w momentant , 20,6 gr vid insuget , 37 gr vid utblåset , fläkt på 3:e läget (Mellan)Om jag skulle önska ngt så mera fläkt med samma temp på värmen
Har du lyckats och hur ser din planlösning ut ?
Kapacitetsmässigt slår den dem lätt. Höj fläkthastigheten på maskinen sp får du se om det blir bättre.MvhD
Här går det bra. Har öppet till alla rum förutom sovrum och badrum (elektrisk golvvärme)Övervåningen blir lite sval men där upp bor vi inte. Sen har jag även mekanksk tilluft som värms av FLVP så luften som går ut till alla rum är nu ca 15°C. Det är okej för nu men jag vill ha varma element. En klen FLVP fixar inte det utan stöttning av elpatron.