Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: NIBE F1155 High Condenser in temperaure flere ggr daglig ved VV --> varme  (läst 832 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad OSK

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
FÃ¥r nÃ¥ i høst "high condenser in temperature" hver eneste gang pumpen bytter fra varmtvann til varmeproduksjon.  Det fører til kompressorstans som varer alt fra 1 til 16 minutter.  Noen som vet hva dette kan skyldes?  Pumpen er 3 Ã¥r nÃ¥, og har ikke hatt dette problemet tidligere, annet enn nÃ¥r den kjører salmonellaprogram.  Problemet har kommet i løpet av høsten, og nÃ¥ skjer det hver eneste gang den avslutter VV produksjon.   Har prøvd forskjellige ting, og nÃ¥ kjører jeg økonomi temperatur pÃ¥ VV, og normal effekt. 

Lurer ogsÃ¥ pÃ¥ om noen vet hva som bestemmer hvor lenge pumpen mÃ¥ være avstengt etter en slik stopp?  Tiden det tar virker helt tilfeldig, og jeg kan ikke se at noen av de tilgjengelige parameterne i uplink sammenfaller med nÃ¥r den starter igjen.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4667
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
Har du rensat filtret, kan bero pÃ¥ dÃ¥ligt flöde när den slÃ¥r om till värmedrift. När VP gör VV sÃ¥ gÃ¥r vattnet bara runt i VP och inte genom filter  Ventilen för VV slÃ¥r om väldigt kvickt och dÃ¥ kan värmen i kondensorn stÃ¥ kvar och VP kondensor blir  inte av med värmen

Utloggad OSK

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Ja, min magefølelse er at dÃ¥rlig i flow over kondenser i overgangen VV --> varme som gir disse stoppene.  Mitt system ble levert slik at det ikke er noen filter mellom akkumulatortank og VP heller.  Filteret sitter pÃ¥ retur fra varmekretsen i huset inn mot akkumulatortank, jeg er ikke sikker pÃ¥ om jeg synes det er et lurt design, men installatør mener nÃ¥ at det er greit nok.  Jeg skulle gjerne hatt det lille partikkelfilteret mellom akk-tank og VP i tillegg til det store magnetfilteret som er pÃ¥ retur fra varmekrets nÃ¥. 

Derfor tror jeg ikke det er noe tett filter, hvis det ikke sitter et filter i inngangen til VP.  Har lurt pÃ¥ om det kunne vært luft som gjør at det tar tid Ã¥ etablere flow mellom VP og akk-tank, eller om vekselventilen rett og slett har begynt Ã¥ bli treg og bruker litt for lang tid pÃ¥ Ã¥ veksle, de fleste slike ventiler har vel et "dødpunkt" midt mellom hvor de blokkerer flow.  Skal fortsette og lete og holde dere oppdatert, har vært i kontakt med installatør ogsÃ¥, men sÃ¥ langt ikke mye nyttig Ã¥ fÃ¥ derfra.  Legger ved bilde av siste døgn, samtlige stopp er "high condenser temperature"

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19104
  • Karma +15/-13
Kör usb loggning då bör man se vad som är fel.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!