0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
24°C i grafen var ju vecka 35 ! i slutet på Augusti, det var väl solinstrålningen som gjorde det. Hur kan du behöva ha Kurva 13 ?? det är ju fortfarande plusgrader hos dej, BT1 2,5° C.Enligt flera av bilderna så arbetar ju VP n inte nu, GP2 0% och aktuell kompressorfrekvens 0 Hz, då är de flesta siffror ju ganska ointressanta.
Gradminuterna är på 5. Den börjar arbeta vid -60?Ta nya bilder nu då den inte har vattendroppen i displayen. Den körde en varmvattenkörning då du tog bild. Framledningen är beräknad till 48 och framledning nu var lägre så den borde börja starta rätt snabbt
kurva 13, bor du på island?Öppna alla element och alla golvvärmeslingor fullt, om du har termostater, ställ in en lägre kurva, och vänta ett dygn.vad har du för systemtryck? Luftat systemet nyligt?Returfilter på värmebärarsidan, är det rengjort?
Systemtryck har jag inte koll på. Hur ser jag det? Inte luftat på ett bra tag. Borde jag göra det? Hur rengör jag returfilter?
Ta fram litteraturen och sätt dej in i systemet. Saknar du något så finns det juatt ladda ner från Nibe ś hemsida. Dessutom är det färgbilder i användarhandboken,skriv ut de sidor du vill ha i A4 format. (den medföljande boken är ju bara i A5 format)https://www.nibe.eu/sv-se/produkter/varmepumpar/bergvarmepumpar/NIBE-F1255-_-31 och välj ”Dokument”Gör en USB-loggning i ställe, i den andra bildraden går ju inte kompressorn heller,gradminuter är på – 96, den borde ha gått om den inte är omställd till ett lägre värde.Dessa stillbilder är ganska intetsägande, när man inte vet när dom är tagen ochkan följa förändringen. Dom spammar bara ner och gör tråden svårläst.När du har en USB-loggning kan du radera de flesta av bilderna.Uppdatera gärna din profil med Ort och uppgifter om huset, det är särskild nödvändigt när man behöver ha hjälp med olika frågor.
Jag startade en loggning kl 15.00 idag. Hur länge ska jag logga?
Ta fram litteraturen och sätt dej in i systemet. Saknar du något så finns det juatt ladda ner från Nibe ś hemsida.