0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På Nibe's hemsida kan du ladda ner Nibe's egna program gratis.
Kanon, fick jag lite att pyssla med i afton. Tack å bock!Ser att jag tycks ha larm 30... vad betyder det?Bifogar gårdagens log om nån har tid att tyda...
Kollade men hittar inget larm 30 vilken tid är det som larmet visas ? Jag brukar logga 1 gång per minut det räcker bra om man vill kolla hur vp går har man nått fel man söker efter kanske man behöver logga tätare men filerna blir svårlästa.
Var hittar man det?
Sista kolumnen i logfilen är inte ”Alarm Number”,om du läser loggen i en textredigerare/anteckningar, så stämmer ju inte kolumnerna överens med beteckningarna upptill.Hur det ser ut i Excel vet jag inte eftersom jag har Linux med LibreOfficeCalc.Där visas det som i mallen som”Zyberdude” hänvisar till, ”mysman”s tråd.30, den sista kolumn är ”Prio (43086), vad det betyder vet jag dock inte,det är alltid 30 hos mej också, utom vid varmvattenberedning, då det är 20.Här har du en förteckning på de olika värden, det kan du också jämföra i VPn iservicemenyn, där står ju också vad dom avser / betyder.BT50, innegivare visas mellan BT17 och Tot.Int.Add(43084) (den är inte med på denna lista) Tagit här på forumet:https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=66353.msg703073#msg703073Hur gammal är den VPń med Versionsnummer 7312R3 ? Den visar ju inte GP1-speed EP14 (43487) Värmebärarpump och GP2-speed EP14 (43439) Köldbärarpump
Tackar, ska läsa på. Finns det info någonstans som visar vad som är normala värden? Pumpen installerades 2016 av föregående ägare, en äldre dam som förmodligen inte ägnat ett öga åt pumpen. Den står på Auto har nog gjort så sen installationen. Kan jag skjuta på senaste mjukvaran eller måste den uppdateras i steg?
Hmm... ett ordspråk som stämmer bra ”if it ain’t broken, don’t fix it”.Men om du väljer att köra in nyare programvara och du upplever att pumpen blir ”sämre” så kan man rulla tillbaka till föregående som fanns i maskinen.Normala värden, är väl att pumpen ska gå så kort tid och låg framledning som möjligt men ändå hålla rätt temperatur i huset som man vill ha.