Hejsan,
efter er feedback är nu pump beställd (Thermia Diplomat 16), slang (1000 m) levererad och planering av grävning och systemlösning påbörjad.
Jag gör det helt klart, jag är en vvs-novis som endast kan det jag har hunnit läsa här...

Min fråga är nu, verkar denna lösning vara vettig?
Värmepumpen laddar en arbetstank (för att kunna köra golvvärmen på sommaren) som är kopplad till golvvärmesystemet via en plattvärmeväxlare (undvika syre i radiatorsystemet). Efter radiatoerna (neder- och övervåning) sitter en (hall) eller två (hall och loftet) fläktradiatorer. Jag tycker mig ha förstått att man kan kräma ut det sista värmet mha dessa? Hallen är öppet kopplat till 'kallvindan' på 62 m2, 4,5 m i takhöjd, som numera är tilläggsisolerad. Loftet (50 m2)är 'halvisolerad', dvs, hälften av isoleringen mot kallvindan och andra hälften mot yttertaket. Tanken var att det skall vara svalt på vintern, endast uppvärmt med spillvärmen och inte så varmt på sommaren. Om en fläktkonvektor sitter här kan den kyla ned radiatorvattnet rejält.
Jag kommer att dimensionera radiatorerna > 80W/m2 och siktar på att slippa TS el.
Ps. Kan man ha glykol i radiatorvattnet?
Mvh Patrik