0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Passar på att hoppa in här och ställa några frågor, kanske kan hjälpa fler. Har kikat runt här på forumet och i handboken från Nibe men det är inte lätt... Huset är nybyggt, färdigt i år, 168 kvm. Började kika på inställningarna då jag upplever att det blir ett väldigt kallras i barnens sovrum där det inte finns gardiner som täcker ventilerna. Ser att de i princip är fullt öppna. Har läst och förstått att man ska försöka att hålla dem så öppna som möjligt men vill bara se om det ev. går att justera ned något istället för att sätta upp hoppvals plissegardin som jag sett rekommenderas =) Behöver inte justera öppningen på dem men om man kan reglera ned "suget" från flvp så borde ju rimligen mindre luft sugas in utifrån.Vi behöver alltså få in runt 60l/s enligt boverket om jag fattat rätt. Har kikat på värdet på lufthastighetsgivare, har varit mellan 191-201 när jag kikat och jag såg att man gärna ska ligga över 180. Fläkthasigheten är inställd på normalvärde 65%.Men sen när jag kikade på dessa värden och klickade förbi avfrostning så står det 0 s, vet knappt vad jag ska fråga om det men känns som om att den borde avfrosta någon gång... eller?Får kanske anlita någon som kan komma hit och ge en rejäl genomgång/instruktion så att man kan använda flvp optimalt, är ju inte bara en inställning man kan göra.