0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hejHar en Villa classic ca 16år. Har problem med att den förbrukar mycket energi. Har haft en kyltekniker på plats och kollat kompressorn men kan inte hitta något fel. Har bytt växelventil och gjort rent växlaren så den har bra flöde. Pumpen startar som i cykler med ca 15-20min intervaller även fast det inte finns behov av värme. Ligger på ca 2-2,5kwh och det kan inte vara rätt. Säg att pumpen ger 3 x 2,5kW då skulle avgiven effekt vara 7,5kW och varför ska den då gå typ 15-20min ?? Har försökt få hjälp av Thermia men det verkar vara lönlöst. Man blir hänvisad till återförsäljare som visa måttligt intresse. Skulle jag behöva byta pump så blir det INTE thermia.... med facit på deras intresse av supporten. Tacksam för tips på vad det kan vara.
Hur vet jag vilket värde intergralen ska stå på ? En kylfirma har varit här och kotrollerat maskinen och enligt dom är den okey. alla värden på tryck och temp ser okey ut.
Tack för era tips. Var ändrar man intergralen till 100 ? Finns en intergral som ändrar värde....är det den som ändras eller där det står VP 60 TS 600 ?