0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad är det för KBin och KBut-temperaturer? Kan det vara smutsfiltret i köldbäraren som behöver rengöras? KB-pumpen som blivit dålig?
Allt började med att KB pumpen hade hängt sig, men startade direkt efter jag vridit fram och tillbaka på vredet till den. Sen gick det några veckor så började den larma
Låter som att det är misstänkt nr ett, hade du rensat smutsfiltret?Kan du logga KB-temperaturerna och kolla hur det ser ut?
Tjena ny här på forumet. Har en Ctc Ecoheat 312 jordvärmepump installerad sedan 2011. Har funkat klockrent tills nu i vinter, då den börjat larma för Låg förågning. Vid lite kallare väder kommer larmet mer sällan och vid plusgrader kommer det varannan dag typ. Nån som har nån aning vad det kan vara?
Hej, då du säger det om pumpen och vredet, har du exakt samma fel som mig, de är vredet(hastighet) som glappar så brine pumpen stannar, och därför stop på pannan , jag har trycktfast min knapp och tejpat så den inte vibrerar då kompressorn startar och har nu gått sedan dess ca 3 månader, då brine pumpen stannar fortsätter kompressorn och går tills du får så hög diff på in/ut att den stannar