0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja då är de väl hög tid att du reklamerar den så att de får komma och hämta tillbaks pumpen. Testa förslagsvis en Toshiba RAS 35-pump istället så får du se på helt andra bullar.
Jag har länge sett här att det är väldigt mycket Daikin problem. Daikin har väl ganska låg andel av totalförsäljningen, det borde vara betydligt fler trådar med problem för Panasonic och Mitsubishi om man såg till marknadsandelen eller har jag fel.Hur ser marknadsandelarna ut idag?Jag tror inte Toshiba är så stora faktiskt men de är väldigt bra. I Norge däremot där man behöver riktigt bra grejer är Toshiba större.
Hejsan Har inte kommit överens om något än är långa ledningar verkar det som har pratat med nån snubbe som heter Magnus är tydligen nån sorts försäljnings ansvarig här uppe i norr men han svara ej varken på mobil eller sms ...så det är ju riktigt pinsamt dåligt jag lät min pappa ringa då svarade han ..Så tycker det är väldigt dåligt av daikin Man har kontaktat konsument rådgivningen här i piteå Hon ska ta tag i detta fall så vi får se vart det leder kommer att uppdatera då det händer något
Du har en tråkig sits men du måste vara ärlig i det du skriver.1: Läckageproblem orsakade av ursprunglig installatör2: Ursprunglig installatör vill ej åka ut till dig.3: Annan installatör åtgärdar problemet4: Du anser att den ej isar av, bilder du skickar visar på kraftig snöyra.5: Du får rådet att montera VP skydd som du säger du har gjort.6: Du har ej monterat skydd och ljuger att du har det och det försöker du bevisa med bilder som du har tagit efter monteringen av skydden (som du ej har monterat)7: Du säger att du skall kontakta konsumentrådgivningen till oss och i det läget så svarar vi: Då det är en tvist pågående så kopplar vi loss oss från fallet då vi inte vill interagera i ett pågående fall innan beslut kommer. Det har du fått information om för ca 1 år sedan när du nämnde det till oss. 8: Du säger att du skall kontakta samma ombudsman igen.Vi välkomnar ett beslut och har vi gjort fel så står vi för detta.Men dina fel har varit orsakade av felaktig installation samt att maskinen har varit utsatt för extrem miljö.MvhDaikin