Mitt serviceombud verkar vara hårt lastat men har nu tagit in mina USB-loggar för att skicka dem till NIBE för analys/utlåtande.
Jag hade tre tillfällen loggade då min F730 satte larmet 326 "Fel på avfrostningselement EB16" på en period av 14 dagar mellan slutet Jan och mitten Feb. Omstart mellan larmen då det är ända sättet att kvittera larmet. De senaste 12 dygnen har jag inte fått tillbaka larmet, det verkar som att det kommer när det är under ca -10C ute, dvs då pumpen får gå hårdare och med el-tillskott. Senaste tiden har det vara mildare än så här i Stockholmstrakten.
Vi får se om/vad NIBE kommer tillbaka med. Jag blev ombedd att inte ändra inställningarna så just nu rör jag inte pumpen. Det börjar tyvärr kännas som att NIBE köper sig tid för att få garantitiden att gå ut och för att få kunden att ge upp, trist. Nu blir det ju kanske inte så kallt igen denna vinter att larmet kommer tillbaka, men jag tycker inte NIBE ska vifta bort en kund med ett larm, som uttryckligen säger att serviceombud ska påkallas, som något man ska acceptera. Min pump har larmat på detta sätt sen den installerades. Jag följt SW uppdateringarna och har senaste SW installerad.