0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Vårt hus har luftburen uppvärmning och har sneglat på F750. Men jag blir riktigt tveksam när jag läser att folk har problem med (vad jag tror) är missljud från frekvensstyrningen av fläktmotorn.MvhDaniel
Hej! NIBE 310P har ju ett reservläge som ger både uppvärmning och varmvatten så det går utmärkt att klara sig på ganska lång tid. Har ni luftburen värme är NIBE's rekommendation att byta till F370 med Alig VB250 luftaggregat. Blir inte så bra med F750 eftersom den växelvis gör varmvatten samt avfrostar. Då hinner luftvärmen bli kall om man inte löser det med någon extra ackumulatortank. Framförallt måste det vara kompressorn som hörs i F750 när den går på hög effekt/varvtal.
Här hoppas det emellan 2kW o 5kW varianter lite hur som. Vad är behovet och önskemål om besparing?Att gå från en 310 till 750 är ett rejält kliv men som det sägs, inte rekommendabelt av olika skäl. inte minst ljudnivån uppenbarligenOm du behöver en "fem-kilo-wattare" titta då på Comfortzone eller IVT. Vår CE50 går lugnt och fint, inget störande ljud, inga långa avfrostningar, ingen tokventilation, inga fel så här långt, peppar x2