0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
vad blir det då 2000-2500kr/h?Låter lite väl mycket?
Rörkrökare är också människor. De vill tjäna pengar, som du och jag.
Det är bra att Rinkaby finns så man kan se vad det egentligen ska kosta. Om marknaden hade fungerat.Vad gäller arbetskostnaden så nog brukar det bli dyrt. Installerade nyss 2 element - slutade på 5500:- för en förmiddags jobb. Nästa gång gör jag det själv.
Marknaden? Jo, när jag t ex köpte min FM Mattson köksblandare så var den på extrapris hos rörfirman - 1350:- normalpris runt 1700:-Rinkabys normalpris var runt 800:-Skillnaden är för stor! Rörfirman tar generellt dubbla priset eller mer jämfört med Rinkaby - det kallar jag oskäligt påslag. Jag har firma själv, och nöjer mig med en avans på 25-40%. Dels vill jag vara skälig, dels vill jag behålla mina kunder. De kunde ju köpa själva från utlandet. Med låg eller rimlig avans slipper jag konkurrens. Lugnt & skönt.Elementen hade jag redan! Var lite otydlig där. Rörisen stod för koppar, lödtenn samt två termostater. Resten arbetskostnad. Annars hade det väl varit en kanonaffär. Jfr Fresh Prince ovan, samma kostnad.Vore kul om jag kunde debitera lika friskt.