0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Innebär det att vi har världens sämst isolerade hus, eller har jag nått annat problem?
Huset är byggt i omgångar, jag har inte helt koll då det var långt före vår tid, men senaste gången på 80 talet tror jag.Jag har läst en hel del om det här med fläkt hastigheten och tycker att det verkar som om många anser att den ska ligga på just 180 för att kunna utvinna värme som mest effektivt. Men visst, det är det jag provar med nu (sänkt till 67%) för att se om det har nån effekt.
OK, det var därför jag drog på fläkten.Men det är ju skillnad på kalldrag och att det bara är heltigenom kallt i huset. När jag tittar på datat ser det ut som om allt eftersom efter att jag blockerat tillsattsen så sjunker kompressor frekvensen, från 120 till 85, även fast jag har hög fläkthastighet.
Tyvärr var vi varken med vid byggnation eller val av pump, så jag vet inte hur huset är isolerat alls. Tilläggsisolering bärjar låta som en god ide´. I går kväll satte jag på driftläge auto igen pumpen har konstant sedan dess legat med totalt 4 kW på förbrukningen, det ser ut som om eltillsattsen är 2 kW av dessa. ( jag tittar på loggningen av konsumptions kurvan för huset) och då är det bara ca 20 grader i huset.Ingen som ser något konstigt i mina loggar?...