0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag köpte en Polarheat 12,3 samma VP som Lyfco för ett år sedan. Första VP slutade ge värme efter mindre än 1 dygn. Ersättningspumpen levererade betydligt mindre effekt än utlovat, 7,3kW mot utlovade 12kW. COP 2,9 mot utlovade 4,8! ( Den första blev ej effektmätt pga kort livslängd) VP,n reklamerades i feb Polarheat vägrade acceptera reklamationen. ARN har nu "dömt" i ärendet och säger att Polarheat skall betala tillbaka hela köpsumman och stå för returfrakt.Polarheat vägrar fortfarande.Jag har försökt få fram om någon annan kollat effekt/COP på dessa VP men inte hittat någon så det är fortfarande oklart om låg effekt/COP är ett generellt problem. Har även frågat Outl1 och de har svarat att de har inte kollat själva och vet ingen annan heller som kollat effekten.Polarheat verkar inte förstå hur effekt kollas eller varför den skall kollas.När Polarheat 12,3 VP,n kopplades ur i mars satte jag tillbaka min 10 år gamla Sfinx 11kW som skulle skrotas pga att den börjat låta illa och tappat effekt. Med exakt samma inkoppling levererade Sfinxen mer effekt och bättre COP än 12,3 EVI VP,n med "extra power"! Helt klart är att den VP jag köpte är riktigt usel, andra av samma typ är kanske bättre?Det verkar som att de som säljer dessa VP helt kallt räknar med att ingen kund kollar upp om de håller vad de lovat.
Jag har en Lyfco 12.3 kw som jag är nöjd med.Det som varit mitt problem är reservdelar efter åsknedslag.Jag har fått vänta sedan jag beställde hetgassensorn den 16 /11 2019 tills i fredags,11/12,alltså ett år.Efter att de nu blivit uppköpta av Bygg Hemma har de iaf börjat arbeta på att få ordning på eftermarknaden,de har anställt en kvinna,Michaela,för att arbeta med detta och det är efter flera mail och samtal med henne jag nu äntligen fick hem sensorn.Nu går pumpen som den gjorde innan åskan slog till,jag behöver inte elda förrän det börjar bli ca 15 minus och det var väl ungefär mina förväntningar på en så billig pump.Så,ja,jag är nöjd med pumpen.