0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
For all in the future. It is not necesary to change the pump. It is easy to solder a wire over the contacts on the circuit board in the circ. pump. It doesn't need to have a switch that you never touch right? I have done that on at least 30 Ivt pumps. And you don't have to take the pump out. Just pull the circuit board out. Cost? 0€(SEK) Mvh, Peter
Min pump har stått stilla i 2 månader (100% tillskott) - med >10ggr så högt elpris så kostade den dyraste dan i november mer än hela förra årets november. Kan vara värt att göra förebyggande åtgärder. Tills vidare kommer jag checka pumpen varje dag så jag inte missar om den stänger av igen, eftersom med dessa elpriser så är ju kostnaden ungefär som en p-bot per dag att missa detta. Är det ungefär 1/3-1/4 av kostnaden att köra med värmepump som att köra på 100% tillskott? det verkar som att det är där det hamnat för mig, 3ggr högre förbrukning än normalt... Jag hade önskat att BVP inte bara tänder en röd lysdiod utan även piper konstant eller liknande så man verkligen upptäcker när den fått en felkod... Att jag inte upptäckt detta har kostat många tusenlappar...