0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Uppdatering...Har fått mail från installatören att han inte får någon återkoppling från Daikin. Jag får inte heller det.Kan bara konstatera att Daikin inte har något intresse i att lösa detta.Otroligt dåligt. Hade förväntat mig mer av Daikin.Detta beteende ska dock inte löna sig. Jag kommer att uppdatera denna tråd med jämna mellanrum så att ev. nya kunder blir varnade att inte investera i en Daikin VP.Kommer även varna för Daikin på andra ställen på nätet.
Det är inte ok att fara med osanning.Du har fått en återkoppling från Daikin.Du har blivit informerad att vi kan göra en mätning på din maskin men om det inte är fel på den utan felet ligger i din rörkrets så kommer du bli debiterad för det besöket. Du har avböjt detta./D
Magstarkt att anklaga mig för att ljuga när jag varit helt transparent i denna tråd.Jag har skrivit i denna tråd att ni erbjudit er att göra en mätning på maskinen som jag får bekosta om ni anser att det inte är något fel på maskinen. Detta "erbjudande" avböjde jag eftersom jag inte är intresserad av att betala för att ni kommer och konstaterar att den ska bete sig så.Efter det har jag inte fått någon återkoppling. Inte heller min installatör.Var "far jag med osanning" ?Antar att det är lättare att anklaga sin kund för att ljuga än att ta ansvar för sin produkt och antingen informera om varför den beter sig på ett visst sätt eller, ännu bättre, fixa felet...
Du påstår att du inte har fått någon reaktion från oss vilket du har.Dels från mig på forumet dels genom huvudkontoret om jag inte minns det fel.Proceduren följer gällande komsumentköplag i Sverige. Du har rätt att hävda garanti och bevisbördan ligger på tillverkaren/agenten.Om vi bevisar att det inte är fel på produkten så får du ta kostnaderna.Eller tycker du att just du skall behandlas annorlunda än vad lagen säger ?/D
I det här aktuella fallet kan ju faktiskt ni hävda att produkten ska funka enligt det sätt den gör och därmed är korrekt och kunden får betala noten.
Kan vp vara korrekt om den drar på cp enligt bilden i föregående inlägg ?
I det här aktuella fallet kan ju faktiskt ni hävda att produkten ska funka enligt det sätt den gör och därmed är korrekt och kunden får betala noten. Kan vp vara korrekt om den drar på cp enligt bilden i föregående inlägg ?
Maskinen har en konstruktion som kräver ett minsta flöde för kompressorstart. Om husets tryckfall är stort så behöver maskinen öka flödet för att komma över dessa förluster.
Absolut,Om inget är fel på produkten så är det den slutsatsen vi gör. Hävdar man garanti så gäller lagstiftningen.Är det dock fel på något i styrningen på just denna maskin jämfört med konstruktionen så åtgärdas den kostnadsfritt.D
Sen går det tyvärr inte att göra alla nöjda, inte ens om ni lämnar en Ferrari som kompensation på garageuppfarten, det kanske är där vi är i tråden nu.
I detta fall är varken slutkunden eller ÅF intresserade att bära kostnaden på 5-6000 sek och då består problemen.
Då jag har samma besvär som Nylund undrar jag något som jag inte förstår mig på.Daikin skriver att felet kan ligga i rörkretsen. Vad då för typ av fel?Och vad är tryckfall? Vid stort tryckfall måste maskinen öka flödet står det. Vad innebär det?