0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kolla hur mycket vätska det går i när de fyller på. ca 1l/m +"anslutningsrör"
Dumt tänkt av mig (jag har ju bara ett djup på ca1m)
Min slang var märkt varje meter. Siffrorna är ganska små, så man får titta noga. Är din också märkt är det lätt att räkna ut hur lång slang som är nere i hålet.
Citat från: Maijckel skrivet 08 februari 2006, 18:45:59Min slang var märkt varje meter. Siffrorna är ganska små, så man får titta noga. Är din också märkt är det lätt att räkna ut hur lång slang som är nere i hålet.Min slang började märkningen på något åt 420 eller nå´t, så detär ingen metod att rekomendera. Om man inte vet vilket tal slangen börjar med.
Citat från: piece skrivet 08 februari 2006, 19:19:10Citat från: Maijckel skrivet 08 februari 2006, 18:45:59Min slang var märkt varje meter. Siffrorna är ganska små, så man får titta noga. Är din också märkt är det lätt att räkna ut hur lång slang som är nere i hålet.Min slang började märkningen på något åt 420 eller nå´t, så detär ingen metod att rekomendera. Om man inte vet vilket tal slangen börjar med.Man får leta siffror på bägge ändarna. Skillnaden däremellan är längden på din effektiva KB-slinga.
HejJag förmodar att om man har 150m slang i ett 170m hål så har man ingen nytta alls av de extra metrarna borrat.Mvh AndersA
Vad menas med att om vattnet blir kallare än +4 stiger det uppåt och cirkulationen upphör???