0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ska investera i en luft luft i mitt fritidshus som ligger i norrlands inland med dess klimat - kallt och snöigt på vintern.Var på vår ganska stora mässa här i Piteå (Nolia) och gått runt och plågat försäljare av Luftvärmepumpar.Fastnade för två olika märken /återförsäljare. Då bla Daikin.Det har tydligen kommit en ny modell som heter XRH. Det är en uppdatering på XR, fast jag fick inte riktigt kläm på vad som var uppdaterat.Någon som vet?
Jag vet Den släpptes under Noolia i år.Stora förändringar:Högre effekt på Solo 25/35 samt Caldo 30 vid lägre utomhustemperaturer.Högre utblåstemperatur på alla fläkthastigheter.Förändrad mappning av flödena på innerdelen.samt lite annat smått och gott.Hälsningar från ett Bali där frugan inte vågar sova tack vare dessa jordbävningar.Igår trodde jag vi skulle få hela hotellet över huvudet...nu endast 43 timmar tills flyget går....MvhDaikin.
Fler detaljer, damnit!!Jag håller precis på att ta in offerter på en XR40. Bör jag vänta?Kommer XRH ersätta XR-serien? Kommer priset förändras?Finns det en spec någonstans? Jag hittar inget på Daikins webbsida.Jag har suttit och våndats om jag ska åka till Piteå och besöka Nolia. Fanns några bra erbjudanden eller mässpriser på luftpumpar?
Jaha då var det bestämt.En Caldo XRH 30 beställd till fritidshuset . Hoppas jag har valt rätt, men fick ett mycket bra intryck av installatören och det fick bli det som bestämde.Har varit och gjutit ett litet fundament till utedeln i helgen. Vill inte ha utedeln hängande på huset. Ska montera ett stativ om någon vecka så betongen får brinna ihop ordentligt sen får installatören göra sitt. Ser fram emot den kommande vintern.Har egentligen aldrig varit i kontakt med en luftluft tidigare och är lite orolig för snödrev och liknande då det verkligen kan snöa ordentligt på orten. Ska man ha tak eller inte över utedelen. Att man inte ska stänga in mer än nödvändigt har jag förstått.
Hej, jag ska få en Caldo XR40 installerad nu i veckan. Finns det alltså en XRH40 som är ännu bättre? Vad är skillnaden där gentemot en XR40?Eller är XR40 uppdaterad som XRH utan att man vet om det?
Beställer du en XR40 idag så får du en XRH./Daikin
Hej! Tack för svar. Vilket datum började XRH att tillverkas? Pumpen som ska installeras hos mig, har ett produktionsdatum från i slutet av maj/början av Juni. Jag ringde och hörde med de som ska installera och de hade beställt hem XR40 pumpar runt det datumet senast. Kan jag känna mig säker att jag får en XRH ändå?
Vad gjorde man för uppgradering från XR till XRH?. Beställde en XR40 idag men verkar tomt på lagret överallt nu 😊
Hej igen. Står det något speciellt på pumpen så man kan identifiera att man fått en XRH? Är det bara ny programvara eller är det hårdvara som bytts ut i nya XRH?