Hej ! Har fått en nibe 1245-8 installerad i februari . Allt har fungerat klockrent tills nu i veckan när poolstyrningen blev inkopplad. Jag kom hem ikväll och hade 27 grader inne både i källaren och uppe. Kände på ett element och det var kokhett . Golvvärme har jag i hall, kök, gillestuga och 2st sovrum nere i källare . Likadant där väldigt varma..? Inte ens på vintern har dom blivit så varma..
Någon duktig här som vet var problemet är? Poolstyrningen är ej aktiverad än i menyn ens. utetemperaturen är 9 plusgrader ?
Mina vilda teorier:
1. När man stänger av pumpen för service/installation så nollas GM, varpå pumpen vid uppstart endast tillverkar det som finns prio utav, dvs ev. pool och ev. varmvatten. Huset borde snarare vara lite kallare än vanligt efter installationen.
Eftersom du kommer hem till ett så varmt hus så har kanske rörmokaren kopplat ihop nån flexslang felaktigt. Har ni "varmt" varmvatten? Eller har varmvattentemperaturen sjunkit över tid? Kolla i menyn serviceinfo; Vad står "varmvatten topp" och "varmvatten laddning" på?
2. Värmekurvan/inställningarna är rubbade/nollställda. Kolla vad du har för värden på kurvan.
3. Växelventilen är felaktigt justerad under installationen.