0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejBörjar tröttna på min Skoda 1,6 diesel. 105 hk räcker ju, men bara nätt och jämnt.Om man vill ha lite mer kraft, ska man då satsa på ett BSR chiptrimset eller ska man köpa en sån där låda? Min grabb köpte en BSR chipsets till sin Golf GTI, och fy f*n; från 200 till 250 hk. Konstigt nog gick motorn mjukare också, och vridmomentet ökade dramatiskt. MVH/Gano
Kväveoxiderna går väl upp i skyn av de där, bryr man sig om sånt kanske man skall fundera på huruvida man skall göra det eller ej.Men visst, en skitig bil ytterligare gör ju ingen skillnad.
Hej skulle definitivt rekommendera varianten då du läser in ny programvara via diagnos uttaget( tex bsr) .. Boxar som du “lurar“ motorn med tror jag inte är bra i längden iaf.mvh Jocke
Varför skulle dom inte vara bra? I princip gör dom ju samma sak som om du byter programvaran.
Jag har funderat en del på att ta fram en räckviddsförlängare med universalfäste som man kan koppla på ett bakhjul för att driva elbilarna framåt när så krävs.En briggs&stratton på 5 hk som driver ena bakhjulet vi någon finurlig koppling som man fäster i fälgen eller fälgbultarna.Själva motor och sånt spänns fast i takrelingarna, hjulhusen, koffertluckan eller nåt sånt. Men rent generellt, det blir ju inte krångligare än att köra snöskoter t.ex. - dom kan man ju inte tanka hur som helst.Det gäller alltså att planera eller ha med sig extra energi i någon form.Kommer väl att finnas reservdunkar med el förmodligen...Kom ihåg var ni såg den först.Kanske 3 extra mil/dunk a 20 kg?