0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När de gäller Supreme-modellena så är väl deras innerdelar 2 cm bredare, dvs 851 cm resp 831 cm, klarar du inte det menar du??Annars är de väl klart att du skulle försöka satsa på en Daiseikai 9-pump tycker jag, men fungerar det inte för dig så tycker jag att du skall välja Polar 35-pumpen.
Ja om pumpen f.ö är i bra skick, dvs går tyst och fint annars i utedelen, inga missljud i innerdelsfläkten mm så är de väl värt att kosta på den ett gasbyte, vaccumsugning och läckagekontroll anser jag för då kan den hänga med i rätt många år till.Jag har själv praktiserat detta ett flertal ggr på några olika pumpar och det blir fullt klös i pumparna igen efteråt. Jag känner en kylteniker som brukar fixa detta för ca 2000 kr (iof svart), men fråga efter prisförslag på detta hos några olika om du inte känner någon extra väl.
Det är i stort sätt helt osannolikt att pumpen lider av gasbristdet troliga är att en mer genomgående service/rengöring av innedelen är det som behövs.hur ser utedelen ut avfrostar den helt?
Värmekabeln kanske har gett upp eller så kan det ha byggt på snö/is om du haft samma snöväder som mig.Lägg in en bild så får du nog fler åsikter
Värmekabeln ligger fastsatt i tråget under värmeväxlaren. Brukar ofta vara orangebrun.