0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Pumpen orkar inte riktigt med huset. Tillåter du eltillskott och i så fall hur många kW?
Dom där pumparna går ju att låsa upp för mer effekt och mera oljud är det inte gjort så är det nog dags för den orkar helt enkelt inte med vilket jag tycker låter lite konstigt om huset är så pass nytt och troligtvis är bra isolerat. Det finns en utmärkt usb loggnings funktion på vp använd den och lägg in loggen i tråden då bör man kunna se om vp går som den ska.
Låter hel skumt om inte vp ska orka tillsammans med 3 kw elpatron jag gissar att kompressorn lämnar väldigt låg effekt. Några timmars loggning bör räcka om det är så illa som jag tror. Gör en snabb koll på brine in/ut och vilken hastighet brine cp ligger på och vilka hz kompressorn kör på.
Är strömmätarna inte inkopplad, eller hur kan du ha 0,1A på alla faser när elpatronen drar 3 kW?Brine heter köldbärare i dina bilder.
Vad har du för GM-värden på kompressorstart, tillskott Diff och tillskott steg diff?
Hej här har du lite screenshot. Vad står brine för?
Brine = köldbärare. Kollar man lite snabbt ser allt ok ut och elpatron verkar inte ha gått mycket för du har totalt 3,1 timme på den och den används vid legionella körning också. Vet inte vilket effekt behov ditt hus har men tycker 6 kw ska räcka bra till ett nytt hus kan det vara så att ni duschat flera så vp hamnat efter på grund av vv beredning. Hur som helst vp verkar inte vara upplåst för max effekt gör det då kommer hz öka till 120 istället för 90 som verkar vara max i dag.