0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur vet du att kompressorn går på 89%, det anges väl i Hz på dem? Iaf på min F2120 är mätvärden i Hz och inte % för kompressorhastighet.
Det kan var nåt som begränsar den, typ låg brinetemperatur.
Nu är detta en luft/vatten men principen är samma, I manualen finns ett diagram som visar utetemp/max framledning.Kolla vid vilken framledning/utetemp som detta inträffar?Returen är max 55 C vid alla utetemperaturer
Jag har en 2120-16 kompressor, som nu när det är kallt ute nått vad som verkar vara en inställd maxgräns. Den går bara till 89%.Frågan jag har är om det finns ett bra skäl att ha den gränsen. Vilken gräns är den mest rekommenderade? Finns det en bra anledning att inte köra fullt ut?Verkar inte som om gränsen går att ställa med nibeuplink, men jag antar jag kan hitta den i menyerna om jag bara vet vad som är lämpligt.--- Mats ---
Vad står dina gradminutinställningar på?Start kompressor?Startdiff tillsats?Steg mellan?Samt; vad har du varit på för gradminuter?Tror? 120Hz är max på F2120-12&16
På F2120-12 har jag noterat frekvens upp till 112 Hz, vet inte vad max är på 16. Antingen vid GM nära Tillskott start, eller varmvattenladdning. Är du intresserad av hur frekvensstyrningen på F2120 funkar så kika in första posten; https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=66187.0.Brine heter köldbärare.
Det förklarar ju varför den låg på 89 Hz. Då ska jag bara uppdatera förstaposten i den tråden (om det nu hade varit möjligt utan att pinga @Rickard).Fick du siffra på 2120-20, eller de sa bara "högre"?