0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Hör du det inte!? Video 1 hörs det genom hela klippet speciellt vid "mellan 30-40 sekunder" där det ändrar karaktär.Video 2 hörs det också från början till ca "25 sekunder" då det försvinner.Från tidigare tråd.https://www.dropbox.com/s/89o8fopt189ivwh/Nexura%20innedel_tjut.mp3?dl=0Kanske liknande detta?
Nu är kanske inte mina högtalare på den bärbara datorn något att ha ? Har du värmepanelen aktiverad ?Blev det någon skillnad alls efter förlängningen ?Uppstår detta oljud vid alla fläkthastigheter eller bara vid vissa driftsfall ?/D
Idag hände det grejor också, kom nyss ner i källaren för att lägga dottern, + 12,5 grader i rummet och pumpen indikerar vid felsökning "U4 SIGNALÖVERFÖRINGSFEL (MELLAN INOMHUS- OCH UTOMHUSENHETEN)". Har alltså antagligen stått stilla en stor del av dagen?!Den gick i alla fall som vanligt fram till att sambon lämnade huset i morse ca kl 10:00.
Hej Thomas,vi kan inte över detta forum avhjälpa dig med ditt fel.Detta åligger återförsäljaren att åtgärda.Han måste komma fram till om ljudet är relaterat till lager eller köldmedieströmmningsljud och vidta åtgärder.Är det lagret så måste han smörja eller byta det. Är det köldmediekretsen så är det frågan om det är vid panel på/av som det uppkommer. I så fall får man följa rören mellan maskinerna och se om någon förträngning har uppkommit orsdakad av skarp rörböj eller dyligt.MvhDaikin
En information:denna "support" tråd kommer att låsas så inga nya inlägg kommer göras då tilltänkt person (ej jag) ej hinner med att supporta på forumet.Vad gäller om andra har detta problem på sina Nexura så har jag ingen kännedom om några andra som har detta fenomen och jag har jobbat här i mer än 5 år samt 13 år med Daikin som företag. Kan ju vara så att det är ett fel isolerat till en viss nummerserie, vad vet jag.?Bra att det tar fart här men ärligt så tycker jag nog att leverantören borde ha hittat felet vid detta lag, speciellt om det är ett lagerfel. Det tar inte många minuter att komma fram till det när man är på plats.MvhDaikin