0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det jag undrar över är, varför ni som ger råd i liknande fall ger så fel, begränsande råd? Har ni inte kunskap nog? arbetar ni för någon? Jag vet inte vad. I detta fall så är det ju inte så svårt att få till. Hur mycket effektivare skall anläggningen behöva bli för att spara in denna styrmodul för 7000kr?
Jag har en braskamin, ll-vp, Ftx, vedpanna 28-35 KW, miljögodkänd med omvänd förbränning, 3st vacumrörs solpaneler, total byggyta 2x8m, dvs 90st vacumrör på garagetaket. Sedan så har jag bergvärme. Ett 200m rothål, köpte en 10 år gammal Nibe 1210-7 som jag installerade själv, vilket jag har gjort med allt det andra. Planerat, byggt, svetsat, installerat helt själv, i egen regi. Egensvetsad acktank om 800l, hade 2st tidigare men skrotade bort den ena pga utrymmesskäl när bvp skulle in. Jag vet att det inte går att jämföra mig och andra installatörer/ säljare eftersom jag har gjort allting själv tidigare, efter mitt huvud, som passar oss bäst, efter våra förutsättningar som jag vet. Det har varit väldigt stelt i tänkandet tidigare. Vem hade kunnat tro att en kille som jag som jobbade på ett litet bruk Fick höjdare från Nibe i Markaryd och Stockholm att besöka en källare i Skärblacka för att få tips om att komma ifrån knäppningsproblemen i radiatorkretsen efter en prototyp jag tillverkat och som fungerade bra... Ursäkta offtopic så är ni snälla.