0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har bekymmer med vår Nibe F750. De senaste dagarna har den larmat för olika givarfel. Vi har haft den i sju år och den har aldrig fått någon kärlek förutom filterbyten. Därför tänkte jag uppdatera mjukvaran, men efter att jag gjort det ville den inte starta igen. Displayen visar inte heller något. Jag har provat att gå tillbaka till den förra programvaran men det går inte heller att göra. Nu kan jag bara köra den på nödläge. Den har skvätt lite vatten nere i främre vänstra hörnet (när man står framför den) så jag tog av fronten för att kolla. Det visade sig att det ligger vatten i den övre delen, alltså i den svarta plåten som sitter mellan den nedre och den övre delen. Ja, det här verkar inte kul tycker jag. Finns det något man kan kan göra eller är det dags att kalla in experthjälp?
Tack så mycket för era svar. KWhalp:ja, det kan man inte säga för många gånger. Inget pillande utan att bryta strömmen först.d98josu:Jag har provat att bryta strömmen ett tag. Det är ju någon slags universalmetod när det handlar om elektriska prylar. Det har dock inte gett något resultat. När jag slår på värmepumpen händer inte så mycket. Displayen lyser upp väldigt svagt. Det lyser några lysdioder på kretskorten. Efter ca 30 s klickar ett relä till och ett litet surrande ljud börjar (inte fläkten). Statuslampan lyser inte. Det går inte heller att återställa mjukvaran. Du skrev att man ska hålla inne bakåtknappen, jag har läst att det är OK-knappen som ska hållas inne vid start. Jag har testat båda knapparna men inget händer.