0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tyckte också att det verkade konstigt. Men han som var hör och justerade frånluften sa att han inte fick ut rätt mängd luft om inte fläkten va på 75%. Jag skulle vilja ha hjälp med att någon kolla på mina värden och berätta om det är något som inte står rätt till. Men om jag sänker fläkten så måste jag väl justera om frånluftspjällen?
Framledningstempen är hög ja, men ändra värmekurvan från nuvarande till 7, och vänta en dag eller 2 och se hur temperaturen står då.kollar man på bild 1, så har du en avluft på 21,5 och 25 grader varmt i huset, är ventilationskanalen oisolerad någonstans, eller drar den tjuvluft någonstans? 4 graders diff
Jag missade nog också vad problemet\felet var? Eller menar du att få hjälp med allmänna inställningar?Som Don Pablo sa, (och det jag själv kan utläsa är) 'För varmt inne', 'kalldrag vid ventilerna'.Utöver detta ser värmekurvan på 9(-2) helt bäng ut 120 m2 * 0,35 l/s/m2 = 42 l/s/m2 => 151,2 m3/h borde det vara enligt BBR.Ni har nästan 300 m3/h enligt BS1-givaren! Låter det inte som en smärre dammsugare i takventilerna\donen?Något du bör ändra är min.framledning i meny 1.9.3; kan inte tänka mig att det ska vara 45°C på radiatorer mitt i högsommaren? Din värmebärarpump är på 1% vilket kan tyda på att den ej är flödesoptimal.Vad har du för läge på cirkulationspumpen (I,II,III, Volym1,2,3,4) nere t.h bakom luckan på frontpanelen?
Good catch Pablo, det skulle även förklara varför ventilationsnissen får fel värden..TS, var i landet bor ni och har ni någon golvvärme i huset?
Varför vill du ha minsta framledning på 30 grader ?