0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad är det för VVB i din Borö-tank?Jag skulle nog troligen välja denna som VVB via växelventil då det är relativt enkelt att koppla in den som VVB mot en 1110.Du kan annars koppla 1110 mot VVB i 1250 om du inte vill slänga ut den.Sen skulle jag köra via den andra Borö-tanken mot huset, antingen som en arbetstank (kräver en extra CP) eller som volymtank.Tyvärr går det väl inte att sno en CP från 1250 då dessa är frekvensstyrda? 10 liter VVB med 2,5 kW elpatron räcker väl knappast till att duscha i?
Du tycks ha många stora radiatorer så det borde gå bra att köra direkt mot de utan arbetstank. Jag skulle sedan satsa på att använda vvb från 1250, den är ju byggd för VP drift och du slipper värma 500 liters tank som kanske är taskigt isolerad. Kan du lite arduino och programmering så är det nog rätt lätt att skapa styrsignalen till CP från 1250 om du vill sno en sådan och spara lite energi jämfört med den gamla. Men det är väl klar överkurs. Tankarna kan du säkert sälja, jag blev av med mina rätt snabbt. // Magnus
Har du inte cp i 1110an? du kan väl köra med dom först, och byta sen?
Allvarligt talat så är det nog svårt att räkna hem en ny cp nästa oavsett pris på två år så kör du slut på den inbyggda till att börja med. Arduino är nog så stabil som koden i den är och spänningsförsörjningen, jag körde en till min gamla shuntstyrning och den strulade aldrig, nu är den kontrollpanel till sonossystemet istället och där hänger den sig varannan månad pga dålig programmering av mig timer overflow i koden för att känna av hur snabbt man vrider på encodern till volymen. // Magnus
Har du många likvärdiga radiatorer skulle jag absolut skippa tanken och köra direkt mot radiatorerna.