0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej. Bor första vintern i en nyproducerad bostadsrätt i två plan. Golvvärme nere och radiatorer uppe. Vi har en nibe f730 och problemet vi har är att på nedervåningen är det bra temp ca21-22 men uppe är det ca 19. Jag har sökt med ljus och lykta efter information om hur man ska gå till väga men hittar inget. Enda sättet jag hittat som ger varma radiatorer är om jag höjer inomhustemperaturen på pumpen till +3 eller högre. Problemet då blir att framledningen till golvvärmen blir så hög. Någon här som har svar på detta.
Så det stryper alltså flödet på vattnet genom slingorna?Hur ska den vita som jag kallar radiatortermostat stå? Känns märkligt att den sitter där alls när den ändå står på max?Ska jag också höja temperaturen på inställningarna i pumpen för att få upp värmen på ovan våningen? Eller kommer det per automatik när jag sänker flödet till golven på nedervåningen?
Ja, denna skruv stryper primärflödet till/från golvvärmen och värmepumpen.Den vita är en maxtermostat, den är till för att skydda golvet från för höga temperaturer och duger inte till att reglera temperaturen vid lägre temp.Stryps flödet till golvvärmen så går mer till radiatorerna, men du kan behöva höja kurvan lite för att få varmt uppe.