0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kör konstant loggning med enminuts intervall. Har två stycken 4G minnen som jag alternerar mellan. Jag brukar skifta när det kommer ny programvara vilket brukar vara en gång per år eller så.Jag har allt sparat sedan installationen i början av 2011. Det är trevligt att kunna gå tillbaka och se om något ändrats över tid.Minnena är så små att de får plats under luckan utan att det syns att det ett minne i. Det blir inga mängder av data.Kollade just, och ett års loggning blir ca 45 Mbyte, dvs jag får plats med nästan 100 års loggning på ett minne
Hardwork, kontrollera att du har radiatorer+golvvärme valt i meny 5.1.14.Dessutom (enligt mig) så bör du hålla förhållandet mellan gm start kompressor och gm tillskott.Dvs från fabriken står dom -60/400. Dubblerar du det ena, borde du dubblera det andra också.Men det kan hända att jag har fel, att det är mera beroende på klimatsystemet hur gm tillskott skall väljas. Men du skall nog absolut inte ha under 600 på tillskottet. Hellre mer.Jag har en ide på gång när man har flera klimatsystem, men jag måste testa lite saker innan jag publicerar....
>UffenHar inte kontrollerat måtten på vad som får plats bakom själva frontdörren mot USB panelen, men det är den här typen jag tänkte mig, bör fungera:https://www.dustin.se/product/5011015129/micro
>UffenHittade historiken, när systemet gick bananas (innan ändring av shuntfördröjning).Inverter blev On-Off Kanske blir i fel tråd nu...
Jag kör med 0,5 och 300 sek. Minskar jag tiden börjar systemet att svänga.Fortsätt gärna i den Officiella 1255 tråden.
Hardwork, när du kör -200 riskerar du att få onödigt hög framledning i slutet av en on/off-körning. Börjar du komma 3-4 grader över börvärdet tycker jag du skall höja gm start kompressor. Har du drifttider på minst 20-30 minuter är det bra. Det här bör kollas på sommaren dock. En inverter startar så vansinnigt mjukt så (enligt mig) är det inget man skall haka upp sig på.Enda risken med att ha gm tillskottet på 800 eller 1000, är att du kan få kallt inne, speciellt där du har radiatorer. Har den räknat ner till -1000, tar det ca 500 minuter att köra in det, dvs 8 timmar.Shunten borde du ställa med förstärkning mindre än 1. I princip skulle du kunna koppla bort den bara den har ställt sig "rätt", dvs efter en tid med kontinuerlig, jämn drift.Eller kan det vara så, att tack vare att du kör med relativt låga gm-värden, så börjar golvvärmen svalna? Shunt-idén gav jag igår till uffen i officiella 1255-tråden.Men jag undrar om du ens har de problemen, som uffen hade.