Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Uppsamling vatten(bild)  (läst 852 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad putte82

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Ã…re
  • Antal inlägg: 807
  • Karma +0/-0
Uppsamling vatten(bild)
« skrivet: 30 oktober 2017, 19:54:45 »
Hej!

Behöver ordna uppsamling av vattnet från utedelen på några fh35. Funderar lite på hur jag ska lösa det. Har köpt 32 rör och isolering för att leda bort vattnet.

Nu är frågan hur jag ska samla ihop det. Skulle det fungera med en plastbalja med ett varv värmekabel innan den går vidare ut i 32 röret? Min tanke är att det skulle frysa överallt där det inte finns värmekabel och förr eller senare orsaka stop. Men när jag tittar på botten på utedelen så är det inte mycket som värmer den? Och dessutom plåt som borde frysa vattnet fort. Men å andra sidan så kanske hela botten blir varm?

Jag vill ha en tidseffektiv och billig lösning då det gäller fler än 10 enheter.

Kommer det vatten enbart från hålen undertill eller kan det stänka utanför?
Nibe f1230-6 med kb tank, central frikyla, FTX via solfångare, ALM(avluftkylning) värmer kb tank. Värmer egenbyggt i lösvirke med 30-36cm isolering överallt, 200m2 i sutteräng. Gjuten golvvärme båda plan, samt 48m3 pool.

Nibe F1245-6 med FLM värmer 130m2 med golvvärme i båda plan.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!