0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Jasså, kommer det en ny Origo i höst...... Med vänlig hälsningD
Inte helt nya men vad jag förstår så kommer "origon R32" med utedel som har frihängande lamellpaket? Alltså en typ "XRHmodell" kanske?
Tårögd av lycka eller eller med smämskudde
Har läst hela tråden och kan väl lugnt säga att jag, tyvärr, känner igen mig alltför väl.Jag bor i Stenungsund och min Daikin Solo XRH 25 installerades i november förra året. Sedan dess har det varit problem med missljud. Missljudet uppstår några gånger per dag och därför kan jag förstå att det är svårlöst. Jag har därför spelat in några ljudklipp som jag skickat till installationsfirman för att det ska underlätta felsökningen.Dom har varit här två gånger (efter många påstötningar) och försökt åtgärda problemet. Senaste gången var för lite över tre veckor sen.Jag har ringt tre gånger sedan dess. Tidigare har jag ringt med alltifrån en till några veckors mellanrum.Varje gång man ringer är det nån ursäkt: "skulle precis ringa", "glömt av", "väntar på svar från Daikin" osv.Värmepumpen i sig funkar bra men ljudet känns inte normalt.Så här lät den i januari: Så här låter den efter den senaste åtgärden: Den senaste informationen är att utedelen ska bytas, dom väntar bara på leverans från Daikin. Det var för tre veckor sen...Just nu är jag så besviken och trött på både installatören och Daikin (som inte har någon support för slutkonsumenter) att jag är beredd att ge upp och låta eländet gå sönder så jag kan köpa något annat.Jag ångrar inte att jag köpte en luftvärmepump men däremot val av installatör och att det blev en Daikin.
Daikin kanske har någon annan servicefirma som kan kika hos dig Då det verkar ta lite tid ?
Tänkte mest att en annan servicetekniker känner igen eventuellt ”problem” och kanske har en lösning .Bara en vild chansning
Hejsan!Dessutom fick jag för mig att räta upp utedelen härom dagen (4/3-2020) eftersom den var "lite sned" och då lät det så här samt så här senare samma dag ?Installatören vill byta rör eftersom dom gamla återanvändes samt även skarvades vid installationen.Tråkigt och tröttsamt är det i alla fall! Men skam den som ger sig, det ska väl lösa sig!?