0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det går säkert bra att använda tidigare el-anslutning, brukar normalt vara 3 x16 A, och F730 har max fasström 16,3 A. Glöm inte att kontrollera förtrycket i expansionskärlet innan systemet börjar fyllas, ska normalt vara 0,5 bar. Påfyllning av värmekretsen sker med den (manuella) påfyllningsventilen i utrymmet nertill. Sitter 4 avluftningsventiler på F730, 3 nere och 1 på ovansidan, följer med tunn slang man ska klippa till och sätta på så vattnet t.ex. rinner ner i någon liten hink.
Det enkelt och bra att kontrollera förtrycket i expansionskärlet innan även om den ska vara levererad med 0,5 bar eftersom det är svårare att kontrollera efteråt om man får något strul. Javisst, öppna påfyllningsventilen och fyll upp systemet. Cirkulationspumpen ska dock inte gå när man avluftar med ventilerna dels på pannan och dels runt om i huset. Man kan behöva avlufta flera gånger som systemet varit tömt.
Nu har även jag installerat min 730. Som sagt den går tyst och fint. Enda strulet var att mina rör kommer upp i golvet på vänster sida så jag fick ha en förhöjningsfot.