0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jamen hur mycket värmer du idag med VP. Men nog kommer det att funka. Enda som möjligen kommer att hända är att elspetsen går in tidigare än idag.
garaget i någorlunda modern standard vad gäller isoleringen borde inte behöva mer än runt 40 W/m2m så drygt 1.5 kW som mest skulle jag gissa, men det beror en del på valet av dörrar/fönster och hur högt du har i tak.Max 2 kW skulle jag säga.Jag skulle inte röra ett finger innan jag såg att det var något problem, brine in kan i normalfallet bli både 1 och 2 grader på minussidan som kallast utan att det är något problem, speciellt med en inverter så ser jag inte att det skulle kunna bli låg temp på brine mer än några få dagar/år när det är som kallast ute, och det är inget problem.Rapportera gärna in lite siffror i vinter.Shunten skulle jag sätta i huset för att kulverten skall läcka så lite värme som möjligt.Jag antar att du kör värmen i de två 25 mm ledningarna, vad skall du ha i 18 respektive 28 mm ledningarna - och vad i vilken)
Jag skulle prova med en cirkpump och fast shuntning till garaget för att se om det fungerar.Har du termostater ute i garaget?