0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det finns hur mycket forskning som helst som påvisar att mobiltelefoner är skadliga. Jag tror lika lite på den som på att det skulle vara ofarligt.Samma sak med strålningen från kärnkraften, vi vet att den är farlig, men inte säkert vid vilka nivåer den blir det.
Thesehealth effects are believed to be caused by modifications in the geneticmaterial of a cell following radiation exposure. Examples of delayedeffects are solid tumours and leukaemia occurring in exposed personsand genetic disorders occurring in the offspring of persons who wereexposed to radiation. The frequency of occurrence—but not the severity—of these effects in a population appears to increase with larger doses
Det här, liksom många anda frågor är egentligen meningslösa att länka till det finns alldeles säkert en uppsjö saker som jag skulle kunna länka till som bevisar motsatsen, det blir bara löjligt.
HEHE, snacka om partsinlaga från ett land som lever på fossil energi.Självklart så kommer det att kosta att ställa om till förnybart, det måste få kosta - och folk är beredda att betala.
Jo en norrman kan förstås inte ha rätt eftersom dom har olja. Jag är inte så värst orolig, nån gång tar förnuft antagligen över när kostnaderna skenat tillräckligt vansinnigt utan att några problem blivit lösta, utan bara skapat nya. Tyskarna får väl visa vägen.Lite synd bara att vi kastade bort vårt eminenta kunnande i kärnkraft, där vi hade hela försörjningskedjan, det som saknas idag. Hade vi fortsatt utveckla säker kärnkraft hade världen kunnat se lite bättre ut idag.Fransmännen är i en liknande situation. Tyvärr.En del kloka politiker i USA och EU har börjat reagera, men det kan vara försent att vända skutan efter ett halvsekel av desinformation om kärnkraftens möjligheter och risker.Där du villigt bidrar.Solcellerna har gett sitt för i år. Nu får ni vänta till mars innan det händer nåt.
För er som är nyfikna på hur årsproduktionen fördelar sig kan jag här dela med mig av simuleringen för min anläggning. Den befinner sig i Uppsala och ligger nästan i rakt västerläge. Kwp(märkeffekt) är 10.6 kw.