0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för svaret! Den är flyttad till ett stativ men låter mycket illa ändå, ungefär som en gräsklippare från tomgång till högvarv. Hörs även kraftigt inomhus och från cirka 30 meters avstånd ute.Är du införstådd med att det är en "Twin Rotary"-kompressor? Grannen har en E9DKE-CKP med scrollprocessor. Det är inte en sån du tänker på?
Citat från: ekis skrivet 25 januari 2006, 22:48:50Tack för svaret! Den är flyttad till ett stativ men låter mycket illa ändå, ungefär som en gräsklippare från tomgång till högvarv. Hörs även kraftigt inomhus och från cirka 30 meters avstånd ute.Är du införstådd med att det är en "Twin Rotary"-kompressor? Grannen har en E9DKE-CKP med scrollprocessor. Det är inte en sån du tänker på? Hej Det ska nog var så = o ljud DKE Tyst gående = CKP Jag har två nya DKE & de låter mycket mer än mingammla CKP. vibbrationer hörs in har mina väggmonterade CKP n hörs inte in det enda man hör UTE är lite fläktljud Men DKE n hörs kompressorn väldigt mycket inne & ute Och jag tor inte att jag har för lite gas i mina har korta rör & har låtit ( illa ) från första start Går de på låg belastning är de ej så störande Vet ej om det är lika på Sanoy s skrollkompressorer eller om det bara är Panasonic s skroll som väsnas ?m.v.h. Kjell
Oljudet som diskuteras uppfattar jag som att det är väldigt störande och på gränsen till outhärdligt! det finns inga E9DKE överhuvudtaget som "skall" låta på det viset!eller på något vis får en att överhuvudtaget tänka på gräsklippare!Möjligtvis soppaknas men funktionen verkar ju vara ok!
Svetspinneljudet är normalt och skall knappt höras 5-6 meter från utedelen, Om man moterar direkt på källarvägg eller tegelvägg med ihåliga mellanrum i stenen tycks ljudet förstärkas och kan vidaretransporteras genom väggen.Testa att lägga svampgummi i nederkant på konsolarmarna mellan distansskruven och väggen,gummit måste vara väldigt mjukt och hålla sig mjukt när det blir kallt ute!