0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vet du om värmepumpen ska styra din frikyla?Kolla meny 1.9.5 i värmepumpen?
Det ser ut som kabeln till frikylepumpen går ur genom väggen=styrs troligen inte från värmepumpen. Klamrad gummikabel? Du måste även fylla på brine om mätaren står på noll.Sen verkar du ha något fel på styrningen av C-pumpen oxå, om det inte är spänning på denna trots att konvektorn är startad i kylläge
På min är det termostaten på konvektorn som styr cirkpumpen (och en magnetventil).Kolla att den är ställd på min?
Kan du ta ett foto ikring den gråa frigolitlådan längst ner?
Jag har haft hit elektriker, det är konstaterat att detta är strömlöst och att konvetkorn inte startar upp själva C pumpen, elektrikern var osäker på hur mycket effekt man kan ta ut från själva konvektorn, då C pumpen verkar vara kopplad direkt till konvektorn och inte via något relä.. Är detta korrekt?
På min sitter ett relä till cirkpumpen som styrs av utsignalen för kyla på fläktkonvektorn.Däremot styrs magnetventilen till kylan direkt.
Har grävt lite i manualen för Idrowall (sid 27).http://www.eveco.se/wp-content/uploads/2013/08/Idrowall.pdfEnligt denna så ska man kunna koppla in cirkpumpen för kyla på utgång 3-4, kontakten är potentialfri så man måste ansluta spänning via denna kontakt till cirkpumpen. Någon säkring till denna kontakt finns inte, så man felsöker helt enkelt genom att kolla att motståndet blir 0 över utgången när den kallar på kyla.Blir det inte så behöver nått inbyggt relä till denna utgång bytas.