0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Ja, man får väl se det som en "backup" att den inte stänger av sig helt i alla fall.Hej Boisare.
Citat från: gäst skrivet 26 januari 2006, 02:07:11Ja, man får väl se det som en "backup" att den inte stänger av sig helt i alla fall.Hej Boisare. Kan kanske benämnas "med frysvaktsfunktion ned till -25°C”. Ventilationsutveckling säljer pumpar för drift ned till -25°C. Minst en köpare har uppenbarligen blivit grundlurad och är mycket besviken. Ventilationsutveckling borde förklara sig. Fram för en ärlig och seriös värmepumpsmarknad där man anger tekniska data inom pumpens lönsamma arbetsområde. :,v(
Ps. "Frysvaktsfunktionen" stänger inte ner sig ens vid -25, var har du fått det ifrån?
Den "frysvaktsfunktionen" kan visa sig vara värd miljontals kronor relativt en som stänger ner sig och låter vattenelement, toaletter och beredare etc. frysa sönder och orsaka fruktansvärda vattenskador etc.
Citat från: gäst skrivet 26 januari 2006, 02:07:11Den "frysvaktsfunktionen" kan visa sig vara värd miljontals kronor relativt en som stänger ner sig och låter vattenelement, toaletter och beredare etc. frysa sönder och orsaka fruktansvärda vattenskador etc. Jag tycker inte det argumenter håller för fem öre, du har skrivit om detta ett stort antal gånger gäst och man är en väldigt oansvarig person om man helt förlitar sig på en värmepump för att hålla frysskador etc borta. Om jag åker bort vintertid slår jag på några elelement och ställer termostaten på 10 grader. Enkel och pålitlig metod. Inte ens om jag hade en Toshiba så skulle jag lita på den till den milda grad.
Inte nog med att vi har kommit på en ny funktion. Vi kan även konstatera att den är oumbärlig. Utan denna funktion finns, enligt uppgift, nämligen risk för att man kan förlora miljontals kronor. Har man som jag en pump utan denna funktion så ligger man risigt till mao. Men som tur är så finns denna funktion att inhandla på Clas Ohlson för endast 198kr. Phu.. Vilken sabla tur.
Men när vi åker till söderhavet en vecka eller två i smällkalla vintern, inte tänker jag köra mitt vattenburna parallellt.För jag har en Toshiba!
Bor man här uppe i kallhelvete då straffas men om man gör så här.CiteraMen när vi åker till söderhavet en vecka eller två i smällkalla vintern, inte tänker jag köra mitt vattenburna parallellt.För jag har en Toshiba!Har man ingen cirkulation på radiatorkretsen kan ja ta gift på att den fryser, räcker med ett enda lite dragit ställe.Så kör åtminstone cirkpumpen lova det!sen kan jag inte se vilken skada några raddar ställda på säg 10 grader gör.Allt har sina brister, även solen har ju fläckar !
Däremot brukar jag slå på det i 5 min någon gång i månaden så att cirkpumpen inte beckar ihop, viktigt eller ej?