0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekonomiskt spelar det ingen roll om givaren visar fel men jag skulle störa mig på det och byta ut den.
Det är ju inte ekonomiskt att köra 2 nivåer högre kurva bara för att kompensera år ut och år in. Se till att byta givaren. Är kablarna till givaren väldigt långa eller tunna? Datan kommer här.
Kunde inte låta bli att ta bild. Du kan ju kolla om din nuvarande sitter ok först. Jobbet tar 5 min.
Hej. Troligen har elektrikern återanvänt en kabel med 4 trådar men här behövs ju bara två. Ingen fara alltså. Om du har en multimeter så kan du mäta på motståndet och jämföra värdet med tabellen jag infogade tidigare. Om något är trasigt så gissar hag på det pyttelilla orange motståndet. Har du ork kan du säkert byta med ytterdelen och se att du får rätt värden. Har du ringt nibes kundtjänst? Be dem att skicka 2 motstånd på posten så fixar du bytet. Case closed efter det tror jag
Tack för hjälpen. Ska kontakta Nibe. Dum fråga kanske men varför två motstånd, är det inte bara det lilla oranga som ska bytas?